Menu Zamknij


FORMALNOŚCI POGRZEBOWE

1. Wezwanie służby medycznej i ustalenie zgonu.

2. Wizyta we właściwym Urzędzie Stanu Cywilnego – pobranie Aktu Zgonu.

3. Wizyta w Biurze Parafialnym parafii pw. św. Augustyna w Czapurach:

a) jeżeli pogrzeb ma mieć miejsce na cmentarzu parafii pw. św. Augustyna w Czapurach:

– dostarczenie Aktu Zgonu oraz Dokumentu Przeznaczonego dla Administracji Cmentarza

– ustalenie daty pogrzebu z księdzem proboszczem

– wybór firmy pogrzebowej

w celu wskazania miejsca pochówku

– kontakt z kościelnym (tel. 509-744-146) i organistką (tel. 607-697-236) – ustalenie oprawy liturgicznej

– intencje mszalne za zmarłą osobę zamawia się w naszej parafii bezpośrednio po Mszy św. pogrzebowej

b) jeżeli pogrzeb ma mieć miejsce na innym cmentarzu:

– dostarczenie Aktu Zgonu

– ustalenie daty pogrzebu (ksiądz z parafii pw. św. Augustyna, na ile to możliwe, stara się uczestniczyć w pogrzebach Parafian)

– pobranie dokumentu potwierdzającego, że zmarły należał do wspólnoty parafii pw. św. Augustyna

– wizyta w Biurze Parafialnym parafii, do której należy wybrany cmentarz, tutaj dostarczenie:

Dokumentu Przeznaczonego dla Administracji Cmentarza

dokumentu potwierdzającego, że zmarły należał do wspólnoty parafii pw. św. Augustyna

– jeżeli został wybrany cmentarz na Głuszynie lub Starołęce – Msza św. pogrzebowa z reguły odbywa się w kaplicy pw. św. Augustyna, natomiast sam pogrzeb na wybranym cmentarzu